Vaste verzendkosten van € 4,95 | Gratis Verzending vanaf € 100,00

De Ballonnengigant Logo

Vaste verzendkosten van € 4,95 | Gratis Verzending vanaf € 100,00

Algemene Voorwaarden

De Ballonnengigant Logo

1. Koop overeenkomst

Een koopovereenkomst komt tot stand na plaatsing van een order via onze site. Ter bevestiging sturen we de klant een e-mail met daarin alle order/adres gegevens zoals de klant dat heeft ingevuld. De Ballonnengigant is niet verantwoordelijk voor fouten en vergissingen bij invoer van een order.

2. Prijzen

De door ons genoemde prijzen zijn in Euro’s, inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten. 3. Betalingswijze De geplaatste orders dienen vooruit betaald te worden. Uitzondering zijn de rembours orders. Sommige bedrijven kunnen op rekening kopen bij ons.

3. Betalingswijze

De geplaatste orders dienen vooruit betaald te worden. Uitzondering zijn de rembours orders. Sommige bedrijven kunnen op rekening kopen bij ons.

3.1 Betalen met iDEAL

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. U plaatst een bestelling bij een webwinkelier. Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en de webwinkelier wordt geïnformeerd dat de bestelling is betaald. Zie voor meer informatie: iDEAL.

3.2. Op rekening

Bedrijven, verenigingen of clubs kunnen bij ons partijen goederen op rekening kopen. De orders dienen dan niet via de online winkel geplaatst te worden maar na telefonisch overleg (Tel: 06-45094423), mailt u ons een getekende opdracht op uw bedrijfsbriefpapier en een geldige KVK inschrijving. Wij verzenden de goederen dan naar u met een factuur. Onze betalingstermijn is 14 dagen. Voor orders met een hoger orderbedrag dan € 500,00 dient wel een deel vooruit betaald te worden. Voor grotere partijen goederen krijgt u altijd goede kortingen. In het geval dat de betalingstermijn wordt overschreden, is De Ballonnengigant gerechtigd vanaf de vervaldatum van de factuur een rente van 2,5% per maand aan u in rekening te brengen, waarbij een gedeelte van een maand voor een gehele maand wordt gerekend. Indien ook na het versturen van een herinnering niet, niet-volledig of niet vóór de in de herinnering gestelde uiterste datum van betaling betaald is, heeft De Ballonnengigant het recht om haar buitengerechtelijke (incasso-) kosten aan u in rekening te brengen.

3.3 Cash betalen

U kunt ook gewoon met cash geld (of PIN) uw orders betalen. U dient dan wel de order af te komen halen op onze afhaallocatie te Gennep. Hiervoor wordt eerst een datum en tijdstip overeengekomen.

3.4 Betaling vanuit het buitenland

Bij bestellingen vanuit het buitenland gelden andere verzend- of bezorgkosten. Voor België zijn deze vastgesteld op € 13,95. U dient bij bestellingen altijd de optie “Betaling Vooruit” te selecteren. De levertijd is per land verschillend en De Ballonnengigant heeft geen invloed op de werkwijze en levertijd van vervoerders in het buitenland. Voor België is de levertijd gemiddeld 3-5 werkdagen. Expressezendingen of spoedzendingen kunnen in overleg geplaatst worden na telefonisch overleg. LET OP: Uw order wordt altijd pas verzonden na bijschrijving van het totaalbedrag incl. verzendkosten. Houdt u vanuit het buitenland rekening met langere periode van bankoverschrijvingen. U vindt ons IBAN en BIC nummer op uw orderbevestiging.

4. Betaling lukt niet online

Voor vragen/problemen kunt u contact opnemen met De Ballonnengigant.

5. Verzendwijze en kosten

Orders worden verzonden met PostNL. Deze leveren in de meeste gevallen de order af binnen 1-2 werkdagen na verzending. Verzendingen geschieden voor rekening van de koper. Als tijdstip van de juridische levering geldt het moment waarop de goederen door de klant in ontvangst zijn genomen.

Mocht de bezorger u niet thuis treffen, dan hoort de bezorger een bericht bij u achter te laten.

Zendingen met PostNL kunnen na 2 afleverpogingen worden afgehaald op het postkantoor na vertoning van een geldige legitimatie. Het pakket blijft 3 weken op het postkantoor liggen voordat het weer naar ons wordt teruggezonden.

Indien een pakket retour komt omdat het adres verkeerd was of omdat het pakket niet afgeleverd kon worden dan rekenen wij opnieuw een bijdrage in de verzendkosten van € 6,95. Wij bieden ook de mogelijkheid uw bestelling af te leveren op een ander adres. U kunt dat aangeven bij het invullen van uw adresgegevens.

Verzendkosten: Indien het orderbedrag kleiner is dan € 100,00 rekenen wij € 4,95 verzendkosten. De kosten voor verzending naar het buitenland worden per zending bekeken. De Ballonnengigant neemt hiervoor contact met u op. Voor orders die op rekening worden verzonden (grotere partijen)kunnen wij afwijkende verzendkosten berekenen. De hoogte hiervan wordt vooraf aan u medegedeeld.

6. Levertijd

Wij leveren de meeste artikelen binnen 1 tot 3 werkdagen na totstandkoming van de overeenkomst(na betaling). De werkelijke levertijd is echter afhankelijk van de volgende factoren:

Met ons assortiment van zoveel verschillende mogelijke combinaties van maten en kleuren ontkom je er niet aan dat er soms artikelen tijdelijk niet leverbaar zijn waardoor de order vertraagt. U kunt de status van uw order altijd even bekijken door het invullen van uw ordernummer en opgegeven emailadres. Wilt u van tevoren zekerheid of duidelijkheid hebben over de levertijd van een artikel neem dan contact op met ons. Als een artikel geheel niet meer leverbaar blijkt te zijn, sturen wij u een e-mail of bellen u. Zorg dus altijd dat uw emailadres en telefoonnummer juist is ingevuld en u uw mailbox regelmatig bekijkt. Bestellingen worden uiterlijk binnen 30 dagen geleverd. Is dit niet mogelijk dat krijgt de consument hiervan uiterlijk 1 maand na plaatsing van de bestelling bericht en heeft hij het recht om de bestelling zonder kosten te annuleren. De Ballonnengigant aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid in vertragingen van bezorgingen bij of door PostNL, externe partijen of andere invloeden van buitenaf. De Ballonnengigant aanvaardt tevens geen enkele aansprakelijkheid voor eventueel geleden (immateriële) schade voortvloeiend uit een latere levering of bezorging dan de gewenste bezorgdatum.

7. Pakketten die niet worden afgehaald op het postkantoor

Mocht het pakket door de klant niet worden afgehaald op het postkantoor en het komt retour naar ons, dan sturen wij het voor de tweede keer en brengen 1x extra verzendkosten in rekening. Deze kosten bedragen € 6,95 per pakket. Aangezien elke klant op het moment van verzending een e-mail krijgt is het niet afgeven van een afhaalbericht door de postbode geen geldige reden van het niet afhalen van het pakket op het postkantoor. Mocht u niet binnen 4 dagen na onze gestuurde e-mail de goederen hebben ontvangen, neem dan contact op met ons.

8. Uw orderstatus

Wij doen ons uiterste best om de meeste artikelen binnen enkele werkdagen aan u te leveren. Met ons assortiment van zoveel verschillende mogelijke combinaties van maten en kleuren ontkom je er niet aan dat er soms artikelen even niet leverbaar zijn waardoor de order vertraagt. U kunt de status van uw order altijd even navragen door telefonisch of per mail het invullen van uw ordernummer en opgegeven emailadres bij uw order.

9. Ruilen/retourneren van een artikel

Klanten van De Ballonnengigant hebben het recht om na ontvangst van de goederen binnen 14 werkdagen een artikel te ruilen/retourneren. De klant betaalt zelf de kosten van terugzending. De goederen kunnen enkel worden geretourneerd in onbeschadigde staat en originele gesloten verpakking, ze moeten in dezelfde conditie verkeren en mogen niet gebruikt zijn. De goederen dienen op deugdelijk verpakte wijze te worden verzonden om beschadigingen te voorkomen. Beschadigde/kapotte retourgoederen om welke reden dan ook, worden niet door ons vergoed.

Mocht u een artikel willen ruilen/retourneren, neemt u dan eerst altijd contact met ons op. Wij sturen u dan altijd een mail ter bevestiging. Retouren zonder kennisname vooraf worden niet geaccepteerd door De Ballonnengigant.

Algemene voorwaarden bij het ruilen/retourneren van een artikel: correspondentie verloopt per e-mail(schriftelijke afhandeling zodat alles op papier staat). De aanmelding van de retourgoederen moet uiterlijk binnen 14 werkdagen na ontvangst van de order bij ons binnen zijn. Ongefrankeerde of niet voldoende gefrankeerde retouren worden geweigerd. Let op: niet elk artikel kan worden geruild. Zie: artikel 10 ruilen/retourneren van een artikel(en) kan 1 keer per order. De Ballonnengigant zal binnen uiterlijk 30 dagen na volledige afhandeling van de retouren u het openstaande bedrag crediteren, dan wel het reeds betaalde bedrag restitueren.

10. Artikelen die niet retour kunnen

De volgende artikelen kunnen niet worden geruild/geretourneerd: speciaal bedrukte ballonnen (klantspecifiek), gevulde (helium)ballonnen of folieballonnen, kadoballonnen, artikelen die niet in originele staat en/of gesloten verpakking verkeren, artikelen die gedragen/gebruikt zijn.

11. Garantie/Service

Indien de klant een beschadigd product ontvangt, wordt deze door De Ballonnengigant gratis omgeruild voor een zelfde dan wel vergelijkbaar product(in overleg met de klant). Hiertoe dient de klant binnen 2 werkdagen na ontvangst contact op te nemen met ons. Uitgesloten van beschadigde goederen zijn goederen die beschadigd zijn door transport. De Ballonnengigant is niet aansprakelijk voor de afhandelingen van de pakketten van PostNL. Leeggelopen folieballonnen dient u terug te sturen zodat wij de lekkage kunnen constateren (alleen bij lek in de naad). Van folieballonnen die door PostNL in een onbeschadigde doos afgeleverd
worden en zijn leeggelopen tijdens transport, dient u een foto mee te zenden van de ballon en de doos met het verzendetiket.

Bij onze kadoballonnen doen wij er alles aan om de ballon zo veilig mogelijk te kunnen vervoeren. Na opening van de doos vervalt elke garantie d.m.v. invloeden van buitenaf.

12. U heeft het verkeerde artikel ontvangen

Indien de klant een verkeerd product ontvangt (anders dan door u verkeerd besteld), wordt deze door De Ballonnengigant gratis omgeruild voor een zelfde dan wel vergelijkbaar product (in overleg met de klant). Hiertoe dient de klant binnen 2 werkdagen na ontvangst contact op te nemen met De Ballonnengigant. Wij sturen u het juiste artikel zonder verzendkosten. De retourkosten worden ook door De Ballonnengigant vergoedt.

13. Klachten en geschillen

Op al onze overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing. De bevoegde Nederlandse rechter is bij aansluiting van andere instanties bevoegd tot kennisneming van alle geschillen die uit hoofde van de overeenkomst tussen De Ballonnengigant en de wederpartij mochten ontstaan. Klachten over u order dient u altijd binnen 8 dagen schriftelijk aan ons te melden.

14. Uw persoonlijke gegevens bij De Ballonnengigant

Wij zullen uw persoonlijke gegevens niet ter beschikking stellen aan derden. Wij waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt, en zullen alles in het werk stellen om uw persoonlijke informatie te beschermen. Op verzoek zullen wij uw geregistreerde gegevens aan u verzenden.

15. Bestellen uit het buitenland

De Ballonnengigant levert in principe enkel binnen Europa (orders tot 2 kilo). Voor het versturen naar het buitenland kunt u even contact opnemen met ons. Voor buitenlandse zendingen gelden andere condities en verzendkosten. Verzending naar het buitenland geschiedt enkel via vooruitbetaling.

16. Kopen op rekening voor bedrijven of clubs(grotere partijen)

Wilt u van een artikel een grotere partij kopen dan is het makkelijkst dat u ons even een e-mail stuurt of even met ons belt. Wij maken voor u een op maat gemaakte offerte.

Contact

Neem als je vragen hebt gerust contact met ons op, we helpen je graag.